Indlevering af nationale patentansøgninger

Hvordan indleveres en patentansøgning?

En patentansøgning kan indleveres skriftligt til Patent- og Varemærkestyrelsen

  • ved personlig henvendelse i vores officielle åbningstid mellem kl. 09.00 og 16.00,
  • ved almindelig post,
  • via vores automatiske postkasse, som er åben på alle ugedage inklusive lørdage, søndage og helligdage,
  • via telefax eller
  • online ved at udfylde et elektronisk ansøgningsskema på vores hjemmeside eller ved at downloade ansøgningsskemaet  og sende det til os enten med posten eller elektronisk til vores e-mail adresse: indlevering@dkpto.dk. Vi anbefaler, at e-mail altid sendes til os i krypteret form med digital signatur. Der kan læses mere om digital signatur her. Se mere om specielle forhold ved Online/e-mail indlevering.
  • Via CD-rom

Ansøgningsskemaet kan også fås ved personlig henvendelse hos os eller ved at kontakte vores kundecenter på telefon 43 50 80 00. Der er ikke krav om anvendelse af et særligt ansøgningsskema. Ansøgningen skal dog indeholde en tilkendegivelse af, at der er tale om en ansøgning for at blive tildelt en indleveringsdag.

Ansøgningen skal indeholde:

Ansøgningen behøver ikke at være underskrevet. Se mere om underskrift af dokumenter.



Opdateret: 2. november 2015